vrijdag 16 juli 2010

Perhentian Islands

De eilanden waar de bounty reep is bedacht en waar bananen gekromd worden!
De foto links is genomen op Long Beach waar ik drie dagen en nachten gechilled heb. Want dat is wat je doet op een eiland waar stroom uit een generator komt (die 's nachts uitstaat trouwens), geen supermarkt, pinautomaat, auto, brommer of wat dan ook is. 
 Dit is ook de plek waar ik voor het eerst van mijn leven een hogere factor zonnebrand dan 2 op heb gesmeerd (factor 30). Niet normaal zo sterk de zon hier is! Ronald is hier dan ook verbrand voor het leven!!! Rooie vlekken op zijn rug, buik en benen. Ik heb die gast nog nooit zo horen zeiken :-) Van meerdere mensen gehoord dat het er onder water ook nog wel wat te zien valt, dus voor een paar centen een snorkel trip geboekt (kon er helaas geen plaatje van vinden). Mooi koraal, veel vissen, schildpadden van en meter en ook nog een paar black tip reef sharks. Kortom, een aanrader. Het was voor mij in ieder geval het mooiste tropische plekje waar ik tot nu toe ben geweest. Verder lekekr biertjes gedronken en met allerlei mensen zitten ouwehoeren. Enige minpuntje was de verloren WK-finale (die ik wel op een hagelwit strand met 50 Nederlanders en 50 Spanjaarden kon kijken. Dat was dan wel weer mooi).Volgende post, de Cameron Highlands!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten