maandag 1 april 2013

Starbucks mokken van bezochte steden


New York Starbucks mok

Kleine beker update: Mijn vakantie van begin dit jaar heb ik afgesloten in New York. De Starbucks mok van "the city that never sleeps" mag natuurlijk niet ontbreken in mijn collectie. Hoewel het weer erg slecht was heb ik toch van de stad genoten. Als ik reis neem ik zo min mogelijk deel aan georganiseerde excursies en sightseeing tours. In steden loop ik het liefst door de verschillende wijken, geniet van koffie in kleine koffiebarretjes en ga op zoek naar lekker eten (met name street food!). In een stad als New York kom je dan wel aan je trekken! Hieronder een paar tips voor je citytrip naar New York.
  1. Ben je met twee personen of meer? Neem een taxi vanaf het vliegveld naar je hotel. Kost bijna evenveel als het OV en is veel sneller.
  2. Koop een unlimited ride metrokaart voor een week. Het kost je ongeveer $30,- maar dat verdien je snel terug.
  3. Ga lunchen in Chinatown. Het is goedkoop, maar o zo lekker!
  4. Ga natuurlijk naar Central Park, maar sla Bryant Park niet over. Dit park is dé plek war New Yorkers elkaar na het werk ontmoeten. Koop wat drankjes bij een 7eleven en neem plaats aan een van de vele tafeltjes.
  5. Loop een middag door SOHO en ga daarna uit eten in Little Italy.
  6. Vergeet Greenwich Village niet, een leuke (laagbouw) wijk met hippie achtige winkels.
  7. Ga 's avonds en of overdag naar de bovenste verdieping van het Rockerfeller Center. Je hebt er een mooier uitzicht over de stad dan vanaf het Empire State Building en er zijn geen rijen.
  8. Huur een fiets bij http://www.bikeandroll.com/newyork/ en fiets de grote bruggen over voor een perfect uitzicht op de skyline.
  9. Huur je geen fietsen neem dan de gratis Staten Island Ferry voor een mooi uitzicht
  10. Koop een New York Starbucks mok als aandenken aan je reis ;-).

PS ik heb geslapen in het Chelsea Star Hotel (http://www.chelseastar.com/en/index.php), prima kamers als je low budget wilt slapen in New York ($50,- pppn), maar wel midden in het centrum wilt zitten. Het ligt tegenover Madison Square Garden.




Nieuwe hobby: Starbucks Mokken verzamelen

Vanaf vandaag ga ik twee hobby's/verslavingen combineren, reizen en koffie. Een paar jaar terug kocht ik in Las Vegas al een thermo mok met stadsnaam en visual bij de Starbucks en liep daarna altijd voorbij de merchandise kast.
Tot afgelopen zondag toen ik in Budapest de linker mok zag staan. Het verzamelen ervan lijkt me dé combinatie om twee liefdes (reizen en koffie) te combineren. De eerste twee mokken (waaronder die van mijn hometown Utrecht) zijn binnen. Over vier weken zit ik in de USA om mijn verzameling wat meer body te geven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten