Utrecht, 26 april 2013 – Fonq.nl heeft op haar Nederlandse platform met 115 shops een mobiele versie uitgerold. De eerste resultaten zijn boven verwachting, de online retailer heeft daarom besloten meer resources te verschuiven naar de doorontwikkeling van het mobiele kanaal.
Omzetstijging van ruim 50%
Op 28 maart heeft fonq.nl de nieuwe mobiele shop gelanceerd met gebruiksgemak als speerpunt. Om een leercurve te bouwen koos fonq.nl voor een bètalancering. Patrick Kerssemakers van fonq.nl: “We zagen de trend van mobiel wel aankomen, maar hebben gewacht tot het kantelpunt om hier verder in te investeren. Dat punt is nu bereikt.
De eerste resultaten van onze bètaversie tonen een conversiestijging van meer dan 40%, dit toont aan dat een goede mobiele shop gewaardeerd wordt door onze klanten. Ook zien we dat mensen het aandurven om op dit verbeterde platform grotere bestellingen te plaatsen. Onze omzet is zelfs met meer dan 50% gestegen.” Op 4 april is de mobiele shop ook live gezet op de andere 114 nicheshops, waaronder (paar leuke linkjes erbij ;-)) barbequespeciaalzaak.nl, afvalemmershop.nl en pannenwebshop.nl.
Ook de nicheshops converteren
Meer dan 60% van het verkeer op het domein m.fonq.nl is afkomstig vanuit de nieuwsbrieven en direct verkeer. Dit zijn veelal bezoekers die al bekend zijn met het merk. Op de nicheshops komen veelal bezoekers die onbekend zijn met fonq.nl als merk, waardoor de organisatie de verwachting had dat deze shops zich minder zouden lenen voor mobiele conversie. Drie weken na de uitrol lopen echter 47% van de mobiele orders via nicheshops. Met name webshops met generieke producten en lagere productprijzen converteren bovengemiddeld goed.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten