vrijdag 5 april 2013

Kieskeurig heeft een winkelmand, WAAROM?


Ik las zojuist op twinklemagazine.nl dat ook kieskeurig met een winkelmandje komt. Naast het huidige CPC model voor kliks komt er een CPS model voor aankopen via het winkelmandje. Naast vergelijk.nl en voorheen beslist.nl is het de derde vergelijker met een dergelijke optie.

Ik snap de meerwaarde voor de consument deels, hoewel ze waarschijnlijk geen idee hebben wie er daadwerkelijk uitlevert en tot wie ze zich moeten richten als er iets misgaat met hun order. Is dat de vergelijker of de retailer die de order uit heeft geleverd?

Daarnaast zie ik de meerwaarde niet voor middelgrote en grote retailers en denk dat ze daarom niet in zullen stappen. De klik van een vergelijker/affiliate partner naar je webshop is naast de reële kans op een conversie ook een belangrijk branding moment voor je webshop. Daarnaast mis je bij een conversie de kans dat de consument zichzelf inschrijft voor je nieuwsbrief. Deze twee belangrijke momenten komen te vervallen en daarom lijkt het me dat (middel)grote retailers ook het Kieskeurig.nl winkelmandje links laten liggen.

Het is naar mijn mening een gevalletje "schoenmaker blijf bij je leest". Blijf gewoon een platform waar consumenten producten kunnen vergelijken, daar zijn ze supergoed in!

Dit zijn just my 2 cents, hoe denken jullie hierover? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten