maandag 12 juli 2010

Borneo = Hiken in de jungle en oerang oetans achter Ronald aan zien gaan

Kaart borneo 
Tijd voor een tweede post
Na een paar dagen Kuala Lumpur zijn Ronald en ik naar Maleisisch Borneo gevlogen. Na eerst een dag betrekkelijk weinig gedaan te hebben in Kota Kinabau zijn we met de bus richting Ranau gegaan om Mount Kinabalu te beklimmen..... Dat hebben we dus niet gedaan :-). Dat bleek toch wel een bergje van de buitencategorie. Ik had mijn tas er ook niet op ingepakt. Ik heb alleen maar korte broeken, en bovenop is het toch een aantal graden onder nul. Wel een mooie hike door de jungle gemaakt. De dag erop een stuk naar het oosten gereisd tot in Sandakan. Een leuke kustplaats waar ook nog een en ander te doen is. Wel fantastisch voetbal gekeken(Nederland - Brazilie) met een club Maleisen en een paar Denen.



Oerang Oetang Centrum Sepilok
Hier hebben het Sepilok Orang Utan Rehabilitation Center bezocht. Tot dan het mooiste wat we gezien hebben in Maleisie. De apen lopen in het 'semi' wild (dichte jungle) rond en worden twee keer per dag gevoerd. Dierenliefhebber (NOT) Ronald bleek behoorlijk interessant te zijn, want er is nog een jonge aap achter hem aan gegaan. Kortom, een aanrader, en zeker mooie foto's! Verder ben ik in Sandakan een beetje bekomen van mijn jetlag en heb ik heerlijk gegeten. Het enige nadeel van de 5 dagen Borneo was een truckstop waar ik even naar het toilet moest. Naast een plasje ging ik ook nog eens bijna over mijn nek. Wat ongelooflijk goor. Maar goed, als dat alles is..... Hierna zijn we doorgevlogen naar Singapore. Daar schrijf ik wel iets over in een volgend bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten