zondag 2 februari 2014

Reizen door Amerika: Monument Valley

Een bezoek aan Monument Valley stond jarenlang op mijn shortlist. Toen ik in 2011 eindelijk voor het eerst een roadtrip heb gemaakt in Zuid-West Amerika hebben we Monument Valley helaas over moeten slaan. In 2013 (toen ik o.a. door Yellowstone reisde) kon ik er bijna niet omheen na een bezoek aan Zion NP en Bryce NP! Na een lange, en stiekem best saaie, rit is dit uitzicht echt fantastisch!


Het aanbod aan hotels en campings dichtbij Monument Valley is minder goed, wij hebben geslapen in Gouldings Lodge Campground, zoals de naam doet vermoeden ligt er dichtbij ook een lodge waar je kunt overnachten. De camping was prima, goede plaatsen met eigen BBQ, pracht uitzicht, schone sanitaire voorzieningen en een goede supermarkt!

Een rondje rijden over de Valley Drive is overigens een must! Voor $5 per persoon kan je (met je huurauto ;-)) rijden door een pad vol met rotsen dat midden door de valley gaat.





Mijn mooiste vakantiefoto van afgelopen jaar is gemaakt bij Monument Valley. Vanaf de Gouldings Lodge Campground kan je verschillende bergen beklimmen, touwen en andere klim accessoires zijn net niet nodig. Bovenop vonden mijn travelmate Leon en ikzelf het nodig om iets achter te laten. Een vlag hadden we niet voorhanden, dit was mijn boxer en onze creatieve oplossing :-). Dit was echt een top vakantie die mijn broertje van Loodgietersbedrijf CDR Techniek later ook gemaakt heeft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten