maandag 11 maart 2013

&Me de film

De locatie
De premiere van &Me speelde zich zondagavond af in zowel de zalen van het EYE instituut als buiten op het gebouw. Genodigden voor de première konden terecht in de zalen van EYE terwijl  de film live werd geprojecteerd op de rechterzijde van het gebouw. Tevens organiseerde Rederij De Nederlanden in samenwerking met Phanta Vision een filmpremière aan boord van een van hun schepen. Als je dan een keer bij een premiere aanwezig mag zijn is de EYE bioscoop wel dè locatie om dat mee te maken!

De film zelf
&ME is een internationale speelfilm van Norbert ter Hall - bekend van A'DAM-E.V.A. -met een internationale veelbelovende cast waaronder Mark Waschke, Teun Luijkx en Veronica Echegui. Het onconventionele verhaal van &ME is gebaseerd op Fremdkörper van Oscar van den Boogaard en speelt zich af in Brussel, Berlijn en Sitges.
&ME vertelt het verhaal van Eduard, een homoseksuele, gedesillusioneerde jurist, die zijn leven in Berlijn verruilt voor een nieuwe start als topambtenaar bij het Europees Parlement in Brussel. Daar ontmoet hij de mooie, idealistische stagiaire Edurne uit Spanje, die net is ontsnapt aan de zwaartekracht van haar overbezorgde moeder. Edurne valt meteen voor Eduard, een knappe, elegante man waarmee ze dolgraag gezien wil worden. Eduard laat zich impulsief door Edurne meevoeren, verrast door de genegenheid die hij voelt voor de jonge levenslustige vrouw. Hij zou het zelfs liefde kunnen noemen, want liefde: c'est bizarre. Meer informatie kan je vinden op de website: http://www.andme-thefilm.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten