zondag 10 maart 2013

De Ultimate West Coast Roadtrip checklist

Na 12.500 km asfalt, >200 km wandelpaden, 9 staten door gecruiset te hebben en 7 van de 11 mooiste nationale parken volgens deze Lonely Planet dan bezocht te hebben kan ik eindelijk de Ultimate West Coast Roadtrip checklist schrijven! Ik hoor natuurlijk graag van je of je er iets aan hebt gehad (laat gerust een reactie achter) of +1 deze post!

Ter info, het bezichtigen van onderstaande kostte me twee trips van 3,5 weken. Hieronder eerst een aantal basics die sowieso voor meer plezier zorgen tijdens je vakantie:
  1. Huur een auto/camper en kies niet voor het OV. Het kost je op deze manier veel minder tijd om op de mooiste plekjes te komen en je bent niet gebonden aan excursies in nationale parken. Ikzelf heb goede ervaringen met het zoeken op http://www.drive-usa.de/. Uiteindelijk heb ik twee keer bij National gehuurd.
  2. Go camping! Neem één of een paar tentjes mee en ga kamperen als het weer het toelaat. Alle nationale parken hebben een aantal campings, daarbuiten kan je prima terecht op KOA campsites. In de steden zou ik wel een motel/hotel pakken. Daarover per stad wat meer info.
  3. Je eerste stop is een Walmart. Keukengerei, een gasstelletje, luchtbedden, lampen etc. zijn lastig mee te nemen in het vliegtuig. Bij Walmart koop je het voor een prikkie!

Dan nu de hotspots!

Yellowstone National Park (& Grand Teton)

Mount Rainier

Zion & Bryce Canyon

Monument Valley

Arches National Park

The Grand Canyon

Death Valley

Sequoia National Park

Yosemite National Park

Highway 1

De steden die ik heb bezocht aan de westkant zijn Seattle, Las Vegas, Los Angeles en Denver

Geen opmerkingen:

Een reactie posten